Handelsbetingelser
Handelsbetingelser for private kunder
(B2B vilkår, kan læses længere nede)
Her finder du vores betingelser, bl.a. information om fortrydelsesret, leveringstid osv. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra skadedyrshop. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Skadedyrshop. Alt betaling sker i DKK. For private kunder vil følgeseddel IKKE blive indlagt sammen med varen, men sendes som fakturaen pr. mail.
Leveringstidspunkt og transport
Så snart din bestilling er modtaget, går vi i gang med at ekspedere ordren. Levering 1-5 hverdag.
Prisen for levering afhænger af leveringsmetode, prisen vil fremgå tydeligt ifm. gennemførsel af ordren. Vores fragtpriser er fra 49 kr. – 79 kr. Farligt gods fra 120 kr.
Se alle fragtpriser og leveringsmuligheder her -> https://skadedyrshop.dk/fragtpriser
Ved valg af levering til pakkeshop eller pakkeboks med GLS eller PostNord, kan der i særlige travle periode være pladsmangel, som gør at din pakke leveres til en anden pakkeshop. Fx kan der være pladsmangel ved populære pakkeshops omkring Black Friday og jul.
Ikke afhentede pakker fra PakkeShop
Har du mulighed for annullere, få gensendt pakken eller afhente din direkte i vores butik Herlev. Ved annullering, afhentning og gensendelse af pakken pålægges/modregnes et servicegebyr på 85,- inkl. moms. Ved gensendelse skal du betale en ny fragt.
Derfor tager vi et service gebyr
Når du ikke afhenter din pakke hos en PakkeShop, skal vi som afsender betale 71,25 kr. til GLS eller PostNord for at pakken kommer retur til os. Vores håndterings-servicegebyr er på 13,75 kr. Derfor en samlet omkostning på 85,- inkl. moms.
Leveringen til Færøerne og Grønland (pt. IKKE tilgængeligt)
Pris på leveringen, vil være oplyst når de vælger land i bestillingen. Du kan naturligvis også afhente din vare i vores butik gratis. Husk blot at ringe og aftal dato og tid. Er varen ikke på lagre, må der påregnes ca. 20 til 40 dages leveringsfrist.
Farligt gods sendes med Danske Fragtmænd.
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.
Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt i Skadedyrshop overgår til dig som forbruger på når du har fået varerne i fysisk faktisk besiddelse. leveringstidspunktet.
Betaling og priser:
Alle priser er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen.
Vi benytter ReePay og du kan betale med følgende korttyper: Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron og Maestro samt betalinger via MobilePay.
Beløbet på ordren reserveres indtil ordren afsendes hvorefter den endelig betaling gennemføres. Annulleres ordren vil reservationen ophæves. Kontakt din kortudsteder ift. mere information.
Den endelige betaling trækkes først på dit kort, når varen afsendes.
Du kan også betale via bankoverførsel- ved denne betalingsform er du dog ikke dækket af indsigelsesordningen.
Anvendes en udenlandsk overførsel skal køber betale fakturabeløb + bankoverførsels gebyr på 50 DKK.
Tilbudspriser som vises på Skadedyrshop.dk gælder for køb online. Ved køb i vores butik, kan andre tilbud og priser være gældende.
Vi tilbyder faktura-betaling for anpartsselskaber (ApS) og aktieselskaber (A/S) som har minimum 5 år anciennitet. For fakturabetaling er betalingsfristen 14 dage netto.
For kommuner, myndigheder, boligselskaber, andelsforeninger og lignende organisationer tilbyder vi EAN-betaling. For EAN-betaling er betalingsfristen 30 dage netto.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
For VISA kort, MasterCard og Maestro reservationsfrister, frigives det reserverede beløb senest efter 30 dage. I sådanne tilfælde vil du muligvis blive kontaktet af vores kundeservice.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Udsendelse af mails:
Ved accept af vores handelsbetingelser ifm. køb på Skadedyrshop.dk accepterer du, at vi må sende dig mails relateret til din ordre herunder ordrebekræftelse, faktura, leveringsinformation, indsamling af anmeldelser og generel information. Har du ikke gennemført betalt din ordre, tillader vi at gøre dig opmærksom på dette pr. mail.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du kan ikke klage over fejl eller skader, som du selv er årsag til. Du kan heller ikke klage over almindelig slitage. Dette gælder således også produkter med begrænset holdbarhed.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Reklamationsretten bortfalder, hvis den er forårsaget af eksempelvis fejlagtig behandling.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Så vidt varen er gået i stykker under transporten, opfordrer vi dig stærkt til at rette henvendelse til os eller postselskabet. Notere gerne på fragtbrevet at varen er beskadiget.
Ved en indsendelse af en vare hvor reklamationen IKKE er berettiget (fx grundet misligholdelse eller forkert/uansvarlig brug), dækker kunden selv forsendelsesomkostninger. Det gælder både ved indsendelse til Skadedyrshop A/S - samt hvis du efterfølgende ønsker varen tilsendt / sendt retur.
Begrænset levetid på din reklamationsret
For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, som vil være oplyst på varen.
Reklamation i forbindelse med booking af hjælp til bekæmpelse
Bestilleren/kunden køber en bekæmpelse / behandling på skadedyrshop.dk. Efter gennemført booking vil en af vores udvalgte samarbejdspartnere fra dit lokalområde kontakte dig.
Skadedyrshop.dk står for bookingen hos skadedyrsfirmet, samt betalingen for bekæmpelsen efter opgavens udførelse.
Bekæmpelsen / behandlingen vil udelukkende være skadedyrsfirmaet ansvar. Den udvalgte bekæmper / behandler hæfter for eventuelle skader eller reklamationer. Skadedyrshop.dk kan ikke stilles til ansvar for skader etc.
Hvis der er reklamation på opgaven, er det skadedyrsfirmaet som har haft opgaven der skal kontaktes.
Kontakt os dog gerne, sådan Skadedyrshop.dk får indblik i reklamationen.
Efter endt behandling er du meget velkommen til at foretage en bedømmelse af din behandling.
Bedømmelser på opgaven bedes skrives i fanen "bedømmelser". Husk at påfør skadedyrsfirmaets navn.
Din vurdering af behandlingen anvendes til fremtidige udvælgelse af samarbejdspartnere.
Får Skadedyrshop.dk kendskab til gentagne reklamationer / klager mod en bestemt skadedyrsbekæmper - vil vedkommende blive fjernet fra vores liste af samarbejdspartnere.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@skadedyrshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Ved ordre som er nægtet modtaget eller ikke afhentet, vil returfragten blive modregnet. Justeringsgebyret kan ses under menuen "fragtpriser" på www.skadedyrshop.dk
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Find vores online returformular her https://skadedyrshop.dk/returnering
Ved brug af fortrydelsesret betaler du selv porto for forsendelse. Som udgangspunkt har vi IKKE mulighed for at tilsende returlabels. Du kan dog bestille en returlabel med GLS via linket her https://skadedyrshop.dk/returlabel.html
BEMÆRK: Vi afhenter IKKE pakker i Pakkeshops. Returforsendelser skal leveres i vores åbningstider.
Derfor anbefaler vi, at i/du benytter en erhvervspakke forsendelse med GLS eller PostNord. Brug evt. sporing, sådan du er sikker på, at forsendelsen når frem. Benytter du andre leveringstyper fx levering med DAO, risikere du at din pakke leveres udenfor vores åbningstider, og sendes derfor til en PakkeShop, hvor vi ikke afhenter den fra. Konsekvensen kan i værste fald være, at vi aldrig modtager din forsendelse og derfor ikke kan behandle din returnering.
Ingen fortrydelsesret
Ved produkter hvor der udskæres/tilklippes efter mål frafalder fortrydelsesretten. Dette gælder produkttyper som fuglenet, ringnet og ståluld.
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Returvarer sendes til: Skadedyrshop A/S - Romancevej 41- 2730 Herlev, med vedlagt retur formular.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Særlige vilkår for udvalgte produkter
- læs mere her https://skadedyrshop.dk/info/kob-og-ordre/vilkar
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@skadedyrshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere på https://www.emaerket.dk/koeberbeskyttelse.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail:
support@skadedyrshop.dk - husk at oplyse ordrenummer.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Misbrug:
Misbrug af www.skadedyrshop.dk medføre til politianmeldelse.
BETINGELSER: B2B kunder som handler med registreret EAN /CVR.nr.
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Skadedyrshop A/S. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Skadedyrshop A/S.
Betaling med faktura eller EAN-nummer
Kunder med CVR- eller EAN-nummer kan vælge at betale per faktura. Læs betingelser herunder.
Vi tilbyder faktura-betaling for anpartsselskaber (Aps) og aktieselskaber (A/S) som har minimum 5 år anciennitet. For fakturabetaling er betalingsfristen 14 dage netto.
Faktura-betaling er IKKE muligt for selskabsformerne personligt ejet mindre virksomhed (PMV), enkeltmandsvirksomhed og interessentskab (I/S). Her kan man i stedet vælge bankoverførsel, betalingskort eller MobilePay.
For kommuner, myndigheder, boligselskaber, andelsforeninger og lignende organisationer tilbyder vi EAN-betaling. For EAN-betaling er betalingsfristen 30 dage netto.
Bemærk ved større ordre, kan I blive bedt om et a conto-beløb. Følgeseddel bliver indlagt sammen med varen. Fakturaen sendes pr. mail. Offentlige institutioner eller virksomheder med EAN-nummer, vil fakturaen blive sendt elektronisk. Følgeseddel følger varen.
Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt i Skadedyrshop A/S overgår til dig som forhandler på leveringstidspunktet. Reklamation Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Skadedyrshop A/S, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Skadedyrshop A/S. B2B kunder har 1 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl. Reklamationsretten bortfalder, hvis den er forårsaget af f.eks. fejlagtig behandling. Så vidt varen er gået i stykker under transporten, skal du desuden straks ved modtagelsen rette henvendelse til PostNord, GLS eller DSV.
Der ydes ingen fortrydelsesret i B2B.
Behandling af personoplysninger
Butikken gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling – herunder navn, adresse, e-mail og hvilke varedata, som vedrører dig. Alle oplysninger bliver behandlet fortroligt og vil ikke blive videregivet eller videresolgt til tredjepart. Dine oplysninger vil kun blive brugt til markedsføring over for dig, såfremt du udtrykkeligt har accepteret dette.
Skadedyrshop A/S er en del af HHS Gruppen A/S Cvr nr. 2706 6577- Romancevei 41, Herlev 2730 – Telefon: 44 945 055 - Mail: kontakt@skadedyrshop.dk
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos HHS Gruppen A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på skadedyrshop.dk
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Jf. GDPR pr. 25. maj 2018 om opbevaring af brugerdata har du ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@skadedyrshop.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.10.2023